קידוחים מכנים בצינורות מחליפי חום

קידוח מכני בצינורות החלפת חום הינו תהליך מורכב המבוצע לרוב במצבים בהם הצינורות במחליפי חום מסוג תרמיל וצינורות נחסמו לחלוטין בכל קוטרם הפנימי במשקעים. במצב זה ניקוי כימי בסחרור לא יצליח לפרוץ את בחסימה שנוצרה ותמיסת הניקוי “תעדיף” לזרום דרך הצינורות בהם קיים מעבר ובצינורות הסתומים לא התקיים סחרור כימי והמשקעים יישארו בתוך הצינור הסתום. במצב זה יש לבצע קידוח מכני לאורך כל אורכו של הצינור על מנת “לפרוץ” מעבר שיאפשר את זרימת תמיסת הניקוי לאחרן מכן בתהליך הסחרור הכימי אשר ימיס וינקה סופית את כל שאריות המשקעים שנותרו בצינור לאחר תהליך הקידוח.

קיימים מצבים נוספים בהם נידרש ביצוע עבודות קידוחים מכנים. במפעלים תעשייתיים ומפעלים כימים קיימים מחליפי חום רבים מסוג תרמיל וצינורות עם צינורות (שפורפרות) עשויים סיליקון קרביד (או כל סוג אחר של זכוכית) ודרכם זורמים נוזלי תהליך אשר אינם ניתנים להמסה באמצעות שום תכשיר כימי. כאשר צינורות החלפת החום ביחידות אילו נסתמים או קוטרם הפנימי הוצר ברמה הפוגעת בתפקודי היחידה ותהליך החלפת החום ויש צורך לפנות את במשקעים שנוצרו מתוכם, הדרך היחידה בה ניתן לבצע זאת היא באמצעות קידוחים מכנים. כל דרך אלטרנטיבית לפינוי המשקעים כגון ניקוי בלחץ מים גבוה (ניקוי הידרודינמי) עשוי לגרום לשבירה של צינורת סיליקון קרביד העדינים.

לחברת גור טכנולוגיות ניקוי מערכות תרמיות ניסיון של מעל ל-40 שנים עבודות ניקוי כימי, ניקוי מכני בהברשה וקידוחים מיוחדים של צינורות החלפת חום במעבי מים ובמחליפי חום לתהליכי ייצור ותהליכים כימים. לחברת גור טכנולוגיות ציוד קידוח ייחודי למניעת פגיעה בצינורות מחליף החום במהלך ביצוע העבודה. עבודות הקידוח ניתנות לביצוע בכל סוגי הצינורות כולל נחושת, ברזל, סיליקון קרביד, זכוכית ועוד.

Trust us

עלינו

גור טכנולוגיות ניקוי מערכות תרמיות בע"מ הינה חברה ישראלית שהחלה את פעילותה בשנת 1979 על ידי המהנדס אריה גור. מיד עם היווסדה החל אריה גור לפתח חומרים וטכנולוגיות שייעודם – טיפול, תחזוקה וניקוי של שטחי החלפת חום וצנרת במערכות מיזוג, קירור, אוורור וחימום. כיום – גור טכנולוגיות בע"מ נותנת שירותים, מפתחת, מחזיקה, משווקת ומייצאת תכשירים, ציוד וטכנולוגיות בתחום התמחותה – שירותי שטח ותכשירים לטיפול במשקעים ובעיות שונות במערכות החלפת חום, מיזוג, קירור, אוורור וחימום - כגון – קורוזיה, אבנית, שומן, בוץ,…
Skip to content