ניקוי ושיפוץ למחליפי חום פלטות / לוחות

חברת גור טכנולוגיות מתמחה בניקוי מחליפי חום פלטות (מחליפי חום לוחות). מומחיותנו מאפשרת טיפול בטוח ואיכותי בבעיה הקיימת במחליפי חום פלטות העשויים מנירוסטה וטיטניום – היווצרות שכבת משקעים בשטחי החלפת חום הפוגעת בתפקודה של היחידה. המשקע הנפוץ ביותר אשר נוצר במעגלי מים פתוחים מול מגדל הקירור הנם משקעי קלציום קרבונט – אבנית. בשל כמות המינרלים הרבה הקיימת במי ברשת בארצנו, במעגל הפתוח של מחליף החום נוצרת במהירות אבנית השוקעת על פני השטח של הפלטות ויוצרת שכבת בידוד אשר פוגעת בתהליך החלפת החום, מגבירה את צריכת האנרגיה וגורמת לבלאי מואץ של משאבות המתקן ושאר חלקי המערכת.

 

אינדיקציה טובה לבדיקת קיומה של שכבת אבנית במחליפי החום היא עליה בהפרש הלחצים בין הכניסה ליציאה. עלייה זו בהפרש הלחצים נוצרת בשל הצרת מעברי המים הנגרמת מכך ששכבת אבנית נוצרה על גבי פלטות הנירוסטה.

ניקוי מחליף חום פלטות נירוסטה דורש ניסיון ומיומנות גבוהה. ניקוי שאינו מקצועי וזהיר עלול לפגוע בשטחי החלפת החום ולייצר חורים בפלטות.

חברת גור טכנולוגיות פיתחה תכשירי ניקוי ייחודיים אשר מותאמים לשימוש בנירוסטה. אנו משתמשים אך ורק בתכשרים אשר פותחו למטרת ניקוי משקעים משטחי החלפת החום על פי סוג המתכות הקיימת במערכת. תכשירים אילו כוללים שימוש בחומצות מרוסנות עם אינהיביטורים ייחודיים השומרים על המתכות המבנה ומונעים פגיעה. (חומרים שאינם מרוסנים פוגעים במתכות המבנה וגורמים חורים בפלטות שיחייבו השתקה של היחידה והחלפת כל הפלטות בעלות גבוהה ביותר).

טיפול כימי בסחרור מבוצע באמצעות ערכת סחרור ניידת הממוקמת באתר הלקוח ובאמצעות משאבה ניידת אנו מרכיבים מערכת סחרור במעגל צד אשר מזרימה את הכימיקלים בכל שטחי החלפת החום וממיסה באופן בטוח ויעיל את כל המשקעים שנוצרו ומחזירה את שחטי החלפת החום ליעילות מקסימלית.

קיימים מקרים בהם פרוק של מחליף החום ובצוע טיפול פרטני לכל פלטת החלפת חום נדרש בשל היווצרות כמות גדולה של משקעים אשר חסמה את מעבר המים לחלוטין. במקרים אלו ביצוע ניקוי כימי בסחרור עשוי שלא לפנות את המשקעים מתוך שטחי החלפת החום במלואם.

פרוק לצורך טיפול וניקוי של מחליף חום פלטות / לוחות דורש ניסיון ומיומנות גבוהה. טיפול שאינו מקצועי וזהיר עלול לגרום נזק בלתי הפיך ללוחות החלפת החום אשר ידרוש את החלפתם ביחידות חדשות בעלות גבוהה מאוד וזמן השבתה ארוך של המערכת.

חברת גור טכנולוגיות פיתחה שיטות עבודה ייחודיות ותכשירי ניקוי ייחודיים אשר מותאמים לשימוש בפלטות החלפת חום מנרוסטה ומטיטניום. אנו משתמשים אך ורק בתכשרים ייחודיים המכילים חומצות מרוסנות עם אינהיביטורים ייחודיים השומרים על לוחות החלפת החום ומונעים פגיעה בכל מתכות המבנה ומבצעים תהליך פסיבצייה ייחודי אשר מביא את הנירוסטה למצב כפי שיצאה ממפעל היצור.

תהליך פרוק וסגירה של מחליף החום מבוצע באמצעות ציוד עבודה ייחודי הכולל סט בוכנות הידראוליות המאפשרים סגירה אחידה ויעילה של מחליף החום בסיום העבודה ללא חשש מפגיע באטמים, לוחות וגרימת נזילות בשל סגירה ידנית ולא שווה.

ציוד ייחודי זה ופרוצדורת עבודה אשר פותחה לאורך שנים מאפשר לחברתנו לבצע שיפוצים של מחליפי חום בכל הגדלים ושל כל היצרנים בשטח העבודה / באתר הלקוח במהירות ויעילות רבה תוך שבתה מינימאלית של היחידה והחזרתה לכשירות מלאה בזמן קצר

עלינו

גור טכנולוגיות ניקוי מערכות תרמיות בע"מ הינה חברה ישראלית שהחלה את פעילותה בשנת 1979 על ידי המהנדס אריה גור. מיד עם היווסדה החל אריה גור לפתח חומרים וטכנולוגיות שייעודם – טיפול, תחזוקה וניקוי של שטחי החלפת חום וצנרת במערכות מיזוג, קירור, אוורור וחימום. כיום – גור טכנולוגיות בע"מ נותנת שירותים, מפתחת, מחזיקה, משווקת ומייצאת תכשירים, ציוד וטכנולוגיות בתחום התמחותה – שירותי שטח ותכשירים לטיפול במשקעים ובעיות שונות במערכות החלפת חום, מיזוג, קירור, אוורור וחימום - כגון – קורוזיה, אבנית, שומן, בוץ,…
Skip to content