ניקוי כימי ומכני של מחליפי חום תרמיל וצינורות

ניקוי וטיפול כימי ומכני למחליפי חום מסוג תרמיל וצינורות

לחברת גור טכנולוגיות ניקוי מערכות תרמיות ניסיון של מעל ל-40 שנים עבודות ניקוי כימי של צינורות החלפת חום במערכות החלפת חום מסוג תרמיל וצינורות כדוגמת מעבים ומאיידי מים של צ’ילרים במערכות מיזוג אוויר וקירור.

החל מהשלבים הראשונים של קביעת סוג המשקעים שנוצרו בתוך המערכות, דרך בחירת המוצר המתאים ביותר להמסתם ופנויים הבטוח של המשקעים מהיחידה וכלה בביצוע העבודה תוך שימוש בציוד ייחודי שפותח לביצוע העבודה באופן המהיר, יעיל והבטוח ביותר שניתן.

 

תהליך הניקוי כולל מעקב המעבדתי On Line במהלך הניקוי של ריכוזי התכשירים בתוך המערכת ומהלך הריאקציה הכימית, בקרה של תהליך הנטרול והטפול בתמיסות ובשפכים לאחר הניקוי, וכלה בסילוק הסופי של המשקעים, תוצרי הריאקציה ע”י ניקוי מכני בהברשה של כל צינורות היחידה.

הרוב הגדול של מעבי המים הם מסוג צינורות (שפופרות) ומעטפת, כאשר בד”כ מי הקירור זורמים בתוך הצינורות וגז הקירור במעטפת, סביב הצינורות. כאשר שטחי מעבר חום במעבה לא נקיים נוצר מצב בו שיטחי החלפת החום מתמלאים בשכבה המשמשת כבידוד בית הקרר לנוזל אתו אנו מעוניינים לקרר, תהליך החלפת החום במערכת נפגע, מצב גורם ללחץ ראש גבוה של מדחס הקירור ולירידה בתפוקת הקירור . הזנחה של המצב עלולה לגרום להפחתה משמעותית בכושר הקירור של המערכת ולעצירתה המוחלטת. כמו כן, חלק ניכר מהפסדי האנרגיה של המערכת קורים בשל שטיחי החלפת חום מזוהמים במשקעים אשר מאלצים את המדחסים לעבוד בתפוקות ולחצים גבוהים מהנדרש לו תהליך החלפת החום היה מתקיים באופן תקין.

לחברת גור טכנולוגיות ניסיון עשיר בניקוי מעבים ומאיידי מים של כל היצרנים המובילים בשוק ובכל הגדלים מיחידות עיבוי קטנות של 50 ט.ק. ועד למעבי ענק התפוקה של 2,500 ט.ק.

 

תרמיל וצינורות טיפול כימי בסחרור - סוגי ביצוע עבודות:

ניקוי מכני בהברשה

ניקוי מכני של מעבי מים מסוג תרמיל וצינורות

חברת גור טכנולוגיות מבצעת מעל ל-40 שנים עבודות ניקוי כימי וניקוי מכני בהברשה של צינורות החלפת חום במערכות עיבוי ואיוד מסוג תרמיל וצינורות.

תהליך הניקוי המכאני מבוצע לרוב לאחר סיומו של הניקוי הכימי לצורך שטיפה של כל המשקעים הרכים ותוצרי הריאקציה שנשארו בצינורות המעבה בסיום התהליך הכימי – משקעים אותם לא ניתן לפרק בתהליך כימי כגון חול, בוץ ותוצרי הריאקציה הכימית.

תהליך הניקוי המכאני של צינורות העיבוי הוכח כבעל חשיבות רבה לשיפור תפקוד היחידה ויצרני יחידות עיבוי מים הגדולים בעולם כמו TRANE, CARRIER, YORK ועוד מציינים את חשיבות ביצוע תהליך הניקוי המכאני בהברשה בסיום כל ניקוי כימי שמבוצע במעבים אותם ייצרו.

המאיידים בהם זורמים המים בתוך צינורות החלפת החום במעגל סגור לא אמורים להיווצר משקעי אבנית (קלציום קרבונט) אך במידה וקיים לכלוך במי הסחרור בנכנס למערכת בזמן הקמתה, במהלך ביצוע תיקונים או בכל דרך אחרת, בסבירות גבוהה כי עם חלוף השנים הלכלוך ישקע בצינורות האיוד שכן המאייד מהווה מעין מלכודת בשל העובדה כי לרוב ימוקם בתחתית המערכת וצינורות המאייד מהווים מקום “אידיאלי” ללכלוך המסתובב במערכת לעצר לשקוע. במצבים אילו פתיחה של מכסי המאייד והברשה כל צינורות היחידה מהווים פתרון מצוין לפינוי כל המשקעים שנוצרו ולהשבת היחידה לתפוקה מלאה

לחברת גור טכנולוגיות ניסיון עשיר בניקוי מעבי מים ומאיידים של כל היצרנים המובילים בשוק. לצורך ביצוע הניקוי המכאני טכנאי החברה עושים שימוש בציוד ייחודי הכולל מברשת המסתובבת במהירות גבוהה בשילוב לחץ מים לפינוי והוצאת כל המשקים הרכים שנותרו ושקעו בצינורות היחידה במהירות, ביעילות ובאופן בטון לחלוטין לכל סוגי הצינורת.

ניקוי הידרונומי בלחץ גבוהה

ניקוי מכני הידרונומי בלחץ מים גבוה של צינורות החלפת חום

לחברת גור טכנולוגיות הציוד והיכול לבצע ניקוי הידרונומי בלחץ מים גבוה שאמצעות ציוד ייחודי המספק לחץ של עד 1,000 בר (14,500 psi) בספיקות מים גבוהות אשר מסוגלות לפנות את המשקעים הקשים ביותר משטחי החלפת חום

ניקוי הידרונומי מתאים לבצוע במקרים בהם המשקעים הקיימים שבטחי החלפת החום אינם ניתנים להמסה באמצעות כימיקלים, משקעים כדוגמת פולמרים, תרכובות דלקים, לכלוך פלסטי (Fouling) ואנ-אורגני שחדר לצינורות החלפת החום ומהווה סתימה מכנית שאינה מאפשרת את מעבר המים דרך הצינורות.

תהליך הניקוי ההידרונומי בלחץ מים גבוה הינה אחת הטכנולוגיות המתקדמות והיעילות ביותר לניקוי מחליפי חום ומבוצעת על ידי קביעת הלחץ מים הרצוי בהתאם לסוג מתכות המבנה של מחליף החום וסוג המשקעים הקיימים שביטחי החלפת החום. צוותי השירות של חברתנו מצוידים במיטב האמצעים הטכנולוגיים, המבטיחים יעילות גבוהה ותוצאה מקסימלית, ועושים שימוש במערכת ניקוי חדשנית המבוססת על לחץ מים גבוה ופועלת באמצעות דיזות ייעודיות אשר עושות את דרכן בתוך הצנרת כשהן מונעות על ידי סילוני מים המאפשרים הסרת משקעים מדפנות הצינורות ופריצת סתימות קיימות ניתן לחדור את כל אורך הצינור מקצה לקצה ולהבטיח את מעבר המים וקיומו התקין של תהליך החלפת החום.

קידוחים מכנים בצינורות החלפת חום

קידוחים מכנים בצינורות מחליפי חום

קידוח מכני בצינורות החלפת חום הינו תהליך מורכב המבוצע לרוב במצבים בהם הצינורות במחליפי חום מסוג תרמיל וצינורות נחסמו לחלוטין בכל קוטרם הפנימי במשקעים. במצב זה ניקוי כימי בסחרור לא יצליח לפרוץ את בחסימה שנוצרה ותמיסת הניקוי “תעדיף” לזרום דרך הצינורות בהם קיים מעבר ובצינורות הסתומים לא התקיים סחרור כימי והמשקעים יישארו בתוך הצינור הסתום. במצב זה יש לבצע קידוח מכני לאורך כל אורכו של הצינור על מנת “לפרוץ” מעבר שיאפשר את זרימת תמיסת הניקוי לאחרן מכן בתהליך הסחרור הכימי אשר ימיס וינקה סופית את כל שאריות המשקעים שנותרו בצינור לאחר תהליך הקידוח.

קיימים מצבים נוספים בהם נידרש ביצוע עבודות קידוחים מכנים. במפעלים תעשייתיים ומפעלים כימים קיימים מחליפי חום רבים מסוג תרמיל וצינורות עם צינורות (שפורפרות) עשויים סיליקון קרביד (או כל סוג אחר של זכוכית) ודרכם זורמים נוזלי תהליך אשר אינם ניתנים להמסה באמצעות שום תכשיר כימי. כאשר צינורות החלפת החום ביחידות אילו נסתמים או קוטרם הפנימי הוצר ברמה הפוגעת בתפקודי היחידה ותהליך החלפת החום ויש צורך לפנות את במשקעים שנוצרו מתוכם, הדרך היחידה בה ניתן לבצע זאת היא באמצעות קידוחים מכנים. כל דרך אלטרנטיבית לפינוי המשקעים כגון ניקוי בלחץ מים גבוה (ניקוי הידרודינמי) עשוי לגרום לשבירה של צינורת סיליקון קרביד העדינים.

לחברת גור טכנולוגיות ניקוי מערכות תרמיות ניסיון של מעל ל-40 שנים עבודות ניקוי כימי, ניקוי מכני בהברשה וקידוחים מיוחדים של צינורות החלפת חום במעבי מים ובמחליפי חום לתהליכי ייצור ותהליכים כימים. לחברת גור טכנולוגיות ציוד קידוח ייחודי למניעת פגיעה בצינורות מחליף החום במהלך ביצוע העבודה. עבודות הקידוח ניתנות לביצוע בכל סוגי הצינורות כולל נחושת, ברזל, סיליקון קרביד, זכוכית ועוד.

תחנת כח מפעל נשר רמלה – ניקוי כימי של מעבה בצילר TRANE בתפוקה 2,200 ט.ק. יוני 2017

תיאור המקרה: בתחנת הכח של מפעל נשר ברמלה יחידת קירור מובילה תוצרת TRANE בתפוקה של 2,200 ט.ק. שהחלה לאבד יכולת קירור ותפוקה לאחר מספר שנות פעילות בשל חשש להצטברות משקעים בשטחי החלפת החום אפיון הבעיה: משקעים מינרלים ואורגנים אשר הצטברו בשטחי החלפת החום (צינורות הנחושת של המעבה) ובגליון הצינורות גרמו…

אוניברסיטה עיברית קמפוס עין כרם – ניקוי כימי של מעבה 1,000 טון קירור מרץ 2019

תיאור המקרה: צי'לר מוביל של הקמפוס ללימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים – עין כרם פיתח שיקוע משמעותי שפגה בתפוקת הקירור אפיון הבעיה: היווצרות משקעי קלציום קרבונט (אבנית) בכל שטחי הקירור והחלפת החום של הצילר גרמו ליחידה לאבד תפוקה על לנפילת המדחסים כתוצאה ודרישת בקר המכונה להגנה על הציוד מלחצי דחיסה…

תחנת כח סימנס במפעל התפלה אשקלון – ניקוי כימי של מעבה בצילר TRANE טיטניום פברואר 2020

תיאור המקרה: בתחנת הכח של במפעל ההתפלה באשקלון קימות 2 צי'לרים המקוררים על ידי מי ים הזורמים בצינורות החלפת חום עשויים מטיטניום העמיד במי ים בהם רמות הכלורידים גבוהות ביותר ולא מאפשרות שימוש במתכות אחרות המשמשות לתהליכי החלפת חום בצי'לרים כמו נחושת וברזל. לאחר שנות הפעילות החלו היחידות לאבד תפוקת…

עלינו

גור טכנולוגיות ניקוי מערכות תרמיות בע"מ הינה חברה ישראלית שהחלה את פעילותה בשנת 1979 על ידי המהנדס אריה גור. מיד עם היווסדה החל אריה גור לפתח חומרים וטכנולוגיות שייעודם – טיפול, תחזוקה וניקוי של שטחי החלפת חום וצנרת במערכות מיזוג, קירור, אוורור וחימום. כיום – גור טכנולוגיות בע"מ נותנת שירותים, מפתחת, מחזיקה, משווקת ומייצאת תכשירים, ציוד וטכנולוגיות בתחום התמחותה – שירותי שטח ותכשירים לטיפול במשקעים ובעיות שונות במערכות החלפת חום, מיזוג, קירור, אוורור וחימום - כגון – קורוזיה, אבנית, שומן, בוץ,…
Skip to content